Algemene verkoopvoorwaarden
Artikel 1: Verkopersinformatie en contactgegevens
Bedrijfsnaam: YOOMY SRL
BTW-nummer: BE 1019.414.372
Hoofdkantoor: Cour Lemaire 4-6, 4651 Herve
Telefoonnummer: +32 87 11 04 60 (tot 69)
E-mailadres: info@yoomystore.be
Openingstijden:
Maandag tot en met donderdag van 8.00 tot 17.00 uur
Vrijdag van 8:00 tot 14:00 uur
Artikel 2: Definities
Klant : iedere natuurlijke persoon die handelt voor doeleinden die buiten zijn commerciële, bedrijfs-, ambachtelijke of professionele activiteit vallen en die Producten koopt of kan kopen via de Website (B2C).
Bestelling : het verzoek van de Klant aan de Vennootschap, via de Website/E-shop van de Vennootschap, betreffende de aankoop van Producten.
Overeenkomst : de overeenkomst op afstand die tussen het Bedrijf en de Klant wordt gesloten voor de aankoop van Producten via de Website. Het Contract wordt beheerst door deze algemene voorwaarden.
E-shop : het verkoopplatform voor de Producten van de Vennootschap, toegankelijk via met name haar Website en waarvan het adres www.yoomystore.be is.
Werkdag : elke dag behalve zaterdag, zondag en feestdagen in België.
Aanbod : het aanbieden van Producten via de Website. Het aanbod wordt beheerst door deze algemene voorwaarden.
Producten : alle Producten die op de Website te koop worden aangeboden, met name geïmporteerde snacks, dranken en zoetwaren (niet-uitputtende lijst).
Website : de website van de Vennootschap, die op elk moment toegankelijk is via de volgende link www.yoomystore.be .
Vennootschap : de besloten vennootschap Yoomy, waarvan de statutaire zetel gevestigd is te
gevestigd Cour Lemaire 4-6, 4651 Herve, BTW-nummer BE 1019.414.372.
Artikel 3: Toepasselijkheid
3.1: Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk Aanbod van de Vennootschap en op alle Overeenkomsten.
3.2: Deze algemene voorwaarden worden aan de Klant ter beschikking gesteld vóór het sluiten van de Overeenkomst tussen het Bedrijf en de Klant.
Deze algemene voorwaarden worden uiterlijk vóór het sluiten van de Overeenkomst op zodanige wijze aan de Klant ter beschikking gesteld dat deze op een duurzame elektronische gegevensdrager kunnen worden opgeslagen.
Artikel 4: Totstandkoming van de overeenkomst
4.1: Deze algemene verkoopvoorwaarden zijn van toepassing op alle Overeenkomsten die door of met de Vennootschap worden gesloten, met uitsluiting van de algemene voorwaarden van de Klant.
Tenzij de Vennootschap hiermee uitdrukkelijk en schriftelijk akkoord gaat, doet de Klant afstand van de toepassing van zijn eigen algemene voorwaarden, zelfs indien deze voorrang hebben.
4.2: De Klant plaatst een bestelling geldig zodra hij deze online via de website/webshop van het Bedrijf plaatst. Dit impliceert de aanvaarding van het Aanbod en de algemene voorwaarden.
Om zijn Bestelling te valideren selecteert de Klant de Producten die hij wil kopen door deze aan zijn winkelmandje toe te voegen. Voordat de Klant zijn Bestelling definitief maakt, kan hij de details en het bedrag van zijn Bestelling controleren.
De opdracht wordt afgegeven nadat de betaling heeft plaatsgevonden. Vervolgens wordt een gedetailleerd overzicht weergegeven en wordt er een bevestigingsmail verzonden.
4.3: De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat een door de Klant geldig geplaatste Bestelling door het Bedrijf wordt aanvaard middels een schriftelijke bevestiging afgegeven door een bevoegde persoon die gemachtigd is om het Bedrijf dienaangaande te binden.
Het begin van de uitvoering geldt als bevestiging, tenzij deze onder voorbehoud is uitgevoerd.
4.4: De Overeenkomst en de algemene voorwaarden blijven van kracht totdat aan alle verplichtingen is voldaan.
Artikel 5: Uw registratie
5.1: U garandeert dat alle persoonsgegevens die u bij het aanmaken van uw account verstrekt, in alle opzichten juist, juist, actueel en volledig zijn; en u gaat ermee akkoord ons onmiddellijk op de hoogte te stellen van eventuele wijzigingen in uw gegevens door uw accountgegevens online bij te werken.
5.2: U stemt ermee in om u niet voor te doen als een andere persoon of entiteit en om geen valse naam te gebruiken of een naam die u niet bevoegd bent te gebruiken.
Artikel 6: Prijs en betaling
6.1: De prijzen van de Producten van het Bedrijf die beschikbaar zijn op de Website/E-shop zijn aangegeven in euro (€) en zijn steeds inclusief BTW, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.
De Bestelling wordt gefactureerd op basis van de prijzen en voorwaarden die gelden op het moment van aanvaarding van de Bestelling.
6.2: Alle prijzen van de Producten zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten zijn voor rekening van de Klant en kunnen door hem worden geraadpleegd voordat hij de aankoop op de Website/E-shop voltooit.
De bezorgkosten zijn afhankelijk van het land waar de producten naartoe verzonden moeten worden.
6.3: Voordat een bestelling wordt geplaatst, wordt de totale prijs, inclusief alle kosten en belastingen, aan de Klant meegedeeld en op de Website/E-shop vermeld.
6.4: Indien de prijs van een Product op de Website onjuist is, zal het Bedrijf zo snel mogelijk na constatering van de fout schriftelijk contact opnemen met de Klant. De Klant kan de Producten blijven kopen of de bestelling annuleren volgens de annuleringsprocedure zoals beschreven in Artikel 8. De bestelling wordt niet verwerkt totdat het Bedrijf de instructies van de Klant binnen 7 werkdagen na de kennisgeving door het Bedrijf aan de Klant heeft ontvangen. Indien het Bedrijf er niet in slaagt om de Klant te bereiken via de contactgegevens die de Klant heeft verstrekt tijdens het bestelproces of indien het Bedrijf geen reactie van de Klant ontvangt binnen de hiervoor genoemde termijn, zal het de bestelling als geannuleerd beschouwen en de Klant schriftelijk op de hoogte stellen.
Artikel 7: Betaling en betaalmiddelen
7.1: De Klant kan voor de betaling van de producten gebruik maken van de volgende betaalmethoden:
- PayPal
- Bancontact
- Creditcard
7.2: De Klant dient te betalen op het moment dat hij de bestelling plaatst.
7.3: Indien de Klant via bankoverschrijving betaalt, zal het Bedrijf met de verwerking van de bestelling beginnen zodra de volledige betaling is ontvangen. Indien het Bedrijf binnen 7 werkdagen na ontvangst van de bestelling geen volledige betaling heeft ontvangen, heeft het Bedrijf het recht de bestelling automatisch te annuleren.
Artikel 8: Wijziging van uw bestelling
8.1: Indien de bestelde producten onze magazijnen reeds hebben verlaten om aan u geleverd te worden, kunnen wij geen producten meer aan uw bestelling toevoegen of eruit verwijderen. Wilt u andere producten toevoegen, dan dient u een nieuwe bestelling te plaatsen.
8.2: Als u de afleveradresgegevens voor uw bestelling wilt wijzigen, neem dan contact op met onze klantenservice. Zorg dat u het bestelnummer en de datum bij de hand hebt.
Artikel 9: Verzending en levering
9.1: De Vennootschap verbindt zich ertoe de producten te leveren na ontvangst van de volledige betaling. De levertijden kunnen variëren afhankelijk van de bestemming en worden aan u bevestigd zodra het product is verzonden.
Indien het Bedrijf er niet in slaagt de Producten binnen de hierboven vermelde termijn te leveren, verbindt het zich ertoe de Klant hiervan schriftelijk op de hoogte te stellen. In dat geval zal de Klant aan de Vennootschap een nieuwe leveringstermijn meedelen, welke redelijk moet zijn. Indien de Vennootschap deze nieuwe termijn niet respecteert, heeft de Klant het recht de bestelling te annuleren.
9.2: Zodra de bestelling de vestiging van het Bedrijf verlaat, ontvangt de Klant een bevestiging per e-mail.
9.3: Het Bedrijf levert de bestelling af op het adres dat de Klant tijdens het aankoopproces heeft opgegeven.
Indien er op het moment van levering niemand aanwezig is op het adres van de Klant, dient de Klant de instructies op te volgen van de bezorgdienst die verantwoordelijk is voor de bezorging van de bestelling.
9.4: Het Bedrijf behoudt zich het recht voor om bestelde Producten in gedeelten te leveren, bijvoorbeeld in het geval van vertraging of niet-beschikbaarheid van een deel van de bestelling. Indien er sprake is van een gedeeltelijke levering, zal het Bedrijf de Klant hiervan per e-mail op de hoogte stellen.
9.5: Bij levering/afhaling dient de Klant te controleren of de verpakking onbeschadigd is. Indien de Producten beschadigd zijn, dient de Klant de levering te weigeren en het Bedrijf hiervan onmiddellijk per e-mail op de hoogte te stellen. Na melding zal het Bedrijf de Klant de nodige instructies verstrekken met betrekking tot de beschadigde Producten.
Artikel 10: Herroepingsrecht van een bestelling vóór levering
10.1: De Klant heeft het recht om de bestelling zonder opgave van redenen en kosteloos te annuleren, voordat de bestelling wordt verzonden.
10.2: De Klant kan de bestelling annuleren door een e-mail te sturen naar:
een e-mail naar support@yoomystore.be .
Na annulering van de bestelling ontvangt de Klant een bevestiging van de annulering per e-mail en zal het Bedrijf de reeds betaalde bedragen terugbetalen op de creditcard of betaalpas die de Klant heeft gebruikt om te betalen.
10.3: Nadat de Klant de bevestiging heeft ontvangen dat de Producten de vestiging van het Bedrijf hebben verlaten (conform Artikel 7.2.), kan hij de bestelling niet meer annuleren.
10.4: Indien annulering van de bestelling niet mogelijk is, worden de producten geleverd en kan de Klant het Product retourneren volgens de in artikel 9 beschreven procedure.
Artikel 11: Herroepingsrecht en terugbetaling
11.1: De Klant heeft het wettelijk recht om de Overeenkomst te ontbinden gedurende de termijn zoals voorzien in artikel 9.2. Dit betekent dat de Klant er gedurende de relevante periode voor kan kiezen de Producten niet te houden. De Klant moet het Bedrijf op de hoogte stellen van zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen. Hij zal dan een terugbetaling ontvangen. De Klant hoeft zijn herroeping niet te motiveren.
11.2: De Klant heeft veertien (14) dagen de tijd om de Overeenkomst te annuleren. De ingangsdatum van de termijn voor het uitoefenen van het herroepingsrecht kan variëren. De volgende regels zijn van toepassing:
- In geval van levering van één Product, vangt de termijn aan op de dag na ontvangst van het Product door de Klant.
- Indien sprake is van levering van meerdere Producten die op verschillende data worden geleverd, gaat de termijn in op de dag na ontvangst door de Klant van het laatst bestelde Product.
- Indien de levering van een Product gedurende een bepaalde termijn plaatsvindt, gaat de termijn in op de dag na de dag waarop de Klant de eerste levering van de Producten heeft ontvangen.
Indien het Bedrijf de Klant niet de wettelijk verplichte informatie heeft verstrekt over het herroepingsrecht van de Klant, heeft de Klant twaalf (12) maanden de tijd om de Producten te annuleren, gerekend vanaf de dag na afloop van de bovengenoemde initiële termijn van veertien (14) dagen. Indien het Bedrijf de Klant binnen de voornoemde periode van twaalf (12) maanden de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht van de Klant heeft verstrekt, heeft de Klant veertien (14) dagen de tijd om de Overeenkomst te herroepen vanaf de dag nadat de Klant deze informatie van het Bedrijf heeft ontvangen.
11.3: De Klant kan de Overeenkomst uitsluitend annuleren indien de Producten:
- om gezondheids- of hygiënische redenen verzegeld zijn en na levering niet zijn verbroken;
- op geen enkele wijze zijn gebruikt;
- zijn compleet;
- worden geleverd in de originele verpakking, en;
- niet terugkeren
- niet in de uitzonderingscategorieën
- aangehaald in punt 9.4.
11.4: De Klant kan geen herroepingsrecht uitoefenen ten aanzien van:
- Dienstenovereenkomsten na volledige uitvoering van de dienst, indien de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de Klant en de Klant heeft erkend dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de Overeenkomst door de Vennootschap volledig is uitgevoerd;
- De levering van goederen of diensten waarvan de prijs afhankelijk is van schommelingen op de financiële markt waarop de Vennootschap geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;
- De levering van goederen die volgens specificaties van de Klant zijn vervaardigd, of die een duidelijk persoonlijk karakter hebben;
- De levering van goederen waarvan de houdbaarheid waarschijnlijk snel zal bederven of verstrijken;
- De levering van verzegelde goederen, die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet kunnen worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
- De levering van goederen die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere zaken;
- De levering van alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de Overeenkomst, waarvan de levering pas kan plaatsvinden na 30 dagen en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen op de markt waarop de Vennootschap geen invloed heeft.
11.5: Indien de Klant besluit de Overeenkomst te herroepen, dient hij de Vennootschap hiervan op de hoogte te stellen door een e-mail te sturen naar support@yoomystore.be , waarin hij duidelijk aangeeft dat hij de Overeenkomst wil herroepen.
De Klant moet de Producten zonder vertraging en in ieder geval niet later dan veertien (14) dagen na verzending van de kennisgeving van afstand aan de Vennootschap retourneren aan de Vennootschap. De Producten dienen op dezelfde wijze aan het Bedrijf te worden geretourneerd als waarop de Klant deze heeft ontvangen.
11.6: Alle kosten voor het retourneren van de Producten zijn voor rekening van het Bedrijf, op voorwaarde dat de Klant de aangegeven standaard verzendmethode gebruikt.
11.7: Bij herroeping:
- Het Bedrijf zal de door de Klant reeds betaalde bedragen voor de Producten terugbetalen na ontvangst daarvan. Het Bedrijf mag echter het bedrag van de terugbetaling verlagen om rekening te houden met een eventuele waardevermindering van de Producten, indien de Klant de Producten op een manier heeft behandeld die in een winkel niet is toegestaan en daardoor een dergelijke waardevermindering heeft veroorzaakt.
- Het Bedrijf zal eventuele terugbetalingen binnen een redelijke termijn na ontvangst van de Producten verrichten.
- Het Bedrijf zal het bedrag aan de Klant terugbetalen via de creditcard of debetkaart die is gebruikt voor de betaling.
- Het Bedrijf heeft het recht om de Klant terug te betalen in de vorm van tegoedbonnen indien de Klant tegoedbonnen heeft gebruikt om de Producten te betalen.
Artikel 12: Garantie
12.1: De Klant heeft recht op een wettelijke garantie van twee (2) jaar. De wettelijke garantie dekt elk gebrek of gebrek aan overeenstemming van de Producten dat zich manifesteert binnen een termijn van twee (2) jaar vanaf de datum van levering van de Producten.
12.2: De Klant dient het Bedrijf via support@yoomystore.be op de hoogte te stellen van gebrekkige Producten binnen een redelijke termijn van 15 dagen nadat de Klant het gebrek heeft ontdekt of redelijkerwijs had kunnen ontdekken.
12.3: Indien zich binnen de wettelijke garantieperiode van twee (2) jaar een gebrek voordoet, dient de Klant de in Artikel 9 beschreven procedure te volgen. Na retournering van het defecte Product zal het Bedrijf, naar eigen goeddunken van de Klant, een nieuw Product toesturen of het Product repareren en alle kosten dragen die verband houden met de omruiling/reparatie van de Producten. Het Product kan enkel vervangen en geleverd worden indien het nog leverbaar/op voorraad is bij de Leveranciers van het Bedrijf. Indien reparatie of vervanging niet mogelijk is of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heeft de Klant het recht om de Overeenkomst te ontbinden en zal het Bedrijf de prijs terugbetalen overeenkomstig artikel 9.6.
Artikel 13: Klachtenprocedure
13.1: In geval van een klacht van de Klant, kan de Klant contact opnemen met het Bedrijf op het volgende e-mailadres: support@yoomystore.be
13.2: De Klant kan contact opnemen met de volgende entiteit om het geschil in der minne te schikken [de Consumentenombudsdienst in België, enz.]. De Klant en de Vennootschap verbinden zich er echter toe om eerst te proberen het geschil in der minne op te lossen.
13.3: De Klant kan zijn klacht ook indienen op het onlineplatform voor geschillenbeslechting van de Europese Unie: http://ec.europa.eu/odr.
Voor België is dit het Europees Centrum voor de Consument, gevestigd in de Hollandsestraat 13, 1060 Brussel, odr@eccbelgium.be, tel. +3228923712). De Klant en de Vennootschap verbinden zich er echter toe om eerst te proberen het geschil in der minne op te lossen.
Artikel 14: Opdracht en onderaanneming
Het Bedrijf heeft het recht zijn rechten en verplichtingen onder de Overeenkomst over te dragen aan een leverancier (bijvoorbeeld voor de levering van het Product), maar dit laat de rechten en verplichtingen onder deze algemene voorwaarden onverlet.
Artikel 15: Informatie over producten
15.1: De Klant wordt geïnformeerd dat de Producten die in “Box”-formaat worden verkocht, Producten zijn waarvan de inhoud waarschijnlijk kan variëren afhankelijk van de beschikbaarheid en waarvan de afbeeldingen op de Website/E-shop louter ter illustratie dienen en op geen enkele manier garanderen dat de Producten die in de door de Klant gekochte Box staan vermeld, aanwezig zijn.
15.2: De Klant wordt geïnformeerd dat bepaalde Producten die via de Website/E-shop te koop worden aangeboden, sporen van alcohol kunnen bevatten.
Door een Bestelling te plaatsen, verklaart de Klant die dranken of alcoholische producten wil bestellen, dat hij of zij de leeftijd van 16 jaar heeft bereikt, of 18 jaar indien hij of zij sterke drank wil bestellen.
Artikel 16: Gegevensbescherming en vertrouwelijkheid
16.1: De Vennootschap informeert de Klant dat haar gegevens worden vastgelegd voor het contractueel beheren van de klantenrelaties. Persoonsgegevens worden maximaal 10 (tien) jaar na het einde van de contractuele relatie bewaard.
16.2: Het Bedrijf kan verplicht zijn bepaalde persoonsgegevens te delen met andere ontvangers. Hieronder vallen:
- onderaannemers die bepaalde diensten verlenen met betrekking tot persoonsgegevens op grond van een onderaannemingsovereenkomst en met als enig doel technische assistentie te verlenen aan de Klant;
- bevoegde autoriteiten aan wie het Bedrijf wettelijk verplicht is informatie bekend te maken in het kader van gerechtelijke procedures of om technische en/of beveiligingsproblemen te detecteren.
16.3: Het Bedrijf biedt overeenkomstig de huidige wetgeving een passend niveau van bescherming van persoonsgegevens. Deze maatregelen omvatten technische en organisatorische maatregelen die nodig zijn om persoonsgegevens te beschermen tegen onbedoelde of ongeoorloofde vernietiging, tegen onbedoeld verlies en tegen ongeoorloofde wijziging, toegang en enige andere ongeoorloofde verwerking van persoonsgegevens. Op verzoek kunnen wij u een algemene beschrijving verstrekken.
16.4: Met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens heeft de Klant, onder de daarvoor geldende wettelijke voorwaarden, het recht:
- om kosteloos bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens voor direct marketingdoeleinden;
- om toegang te krijgen tot de hem/haar betreffende gegevens en om deze te corrigeren;
- tot het vergeten en uitwissen van de hem betreffende gegevens;
- om te allen tijde uw toestemming voor de verwerking van uw persoonsgegevens in te trekken;
- op gegevensoverdraagbaarheid en op het ontvangen van een kopie van de verwerkte gegevens die betrekking op hem hebben;
- om een klacht in te dienen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit, de toezichthoudende autoriteit in België;
- om bij geautomatiseerde besluitvorming op de hoogte te worden gesteld van de aan het systeem ten grondslag liggende logica, alsmede van het belang en de verwachte gevolgen van die verwerking voor de betrokkene.
16.5: Elk verzoek met betrekking tot persoonsgegevens kan per e-mail worden verzonden naar het adres dpo@yoomystore.be .
Artikel 17: Overmacht
17.1: Het Bedrijf is niet aansprakelijk voor het niet of vertraagd nakomen van zijn verplichtingen uit de Overeenkomst, indien dit te wijten is aan overmacht.
17.2: Indien er sprake is van overmacht:
- Het Bedrijf zal de Klant per e-mail informeren; en
- De verplichtingen van het Bedrijf uit hoofde van de Overeenkomst worden opgeschort en de termijn voor nakoming van de verplichtingen wordt verlengd met de duur van de overmachtssituatie. Indien de overmachtssituatie gevolgen heeft voor de levering van de Producten, zal het Bedrijf met de Klant een nieuwe leverdatum overeenkomen na afloop van de overmachtssituatie.
17.3: De Klant heeft het recht om de Overeenkomst te ontbinden indien sprake is van overmacht gedurende een periode van meer dan 5 dagen, door de Vennootschap per e-mail te contacteren via de contactgegevens vermeld in artikel 1 van deze algemene voorwaarden.
Indien de Klant besluit de Overeenkomst te annuleren, dient hij de reeds ontvangen Producten te retourneren conform de procedure zoals beschreven in artikelen 9.4 tot en met 9.7.
17.4: Worden in het bijzonder gelijkgesteld aan
gevallen van overmacht (niet-uitputtende lijst):
- staking van het gehele of een gedeelte van het personeel van de Maatschappij of van haar gebruikelijke vervoerders (op grond van de overweging dat de uitvoering van de aangegane verplichting aanzienlijk kostbaarder is geworden);
- vorst, hitte, bliksem, brand, overstroming, abnormale droogte, oorlog, aardbeving of enige andere natuurramp;
- pandemieën, epidemieën, ernstige ziekten;
- stakingen, uitsluitingen, opstanden, mobilisaties, wegversperringen;
- alle omstandigheden die de schuldenaar zijn bewegingsvrijheid ontnemen;
- elke maatregel of beslissing van de overheid (“le fait du prince”), zoals een onteigening of een nieuwe dwingende wet, een verbod of beperking van de uitvoer, enz. die de schuldenaar zou beletten zijn verplichtingen na te komen;
- het faillissement van een leverancier van de Vennootschap;
- productiestops als gevolg van onvoorziene storingen en onvermijdelijke uitval van de productielijn;
- het niet kunnen voorzien van grondstoffen, storingen in de levering van water, gas of elektriciteit.
Artikel 18: Beperking van aansprakelijkheid
18.1: Dit artikel is volledig van toepassing op alle aspecten van de relatie tussen de Klant en het Bedrijf, met dien verstande dat eventuele vorderingen van de Klant niet zouden zijn ontstaan indien de Overeenkomst niet tussen Partijen zou hebben bestaan of indien de Overeenkomst niet op het punt stond te worden gesloten tussen Partijen.
18.2: Het Bedrijf is niet aansprakelijk voor problemen die voortvloeien uit het onjuiste en/of oneigenlijke gebruik van de Producten, problemen die het gevolg zijn van overmacht en de handeling of lichte fout van welke persoon dan ook, met inbegrip van de Klant of diens vertegenwoordigers.
18.3: Voor zover de Vennootschap niet kan worden verweten dat haar opzet ten laste is gelegd en/of zij geen fout heeft begaan waardoor de lichamelijke integriteit of het leven van een persoon is aangetast, doet de Klant uitdrukkelijk afstand van elke extracontractuele aansprakelijkheid, overeenkomstig artikel 6.3, §1 van het nieuwe Burgerlijk Wetboek.
18.4: Indien de (buiten)contractuele aansprakelijkheid van het Bedrijf ontstaat om welke reden dan ook en onverminderd de rechten en rechtsmiddelen die de Klant toekomen krachtens de toepasselijke wetgeving of deze algemene voorwaarden, is de aansprakelijkheid van het Bedrijf voor directe schade van de Klant beperkt tot de waarde van de bestelde Producten.
18.5: De uitsluitingen of beperkingen van de aansprakelijkheid van de Vennootschap op grond van dit artikel gelden onverkort voor alle andere uitsluitingen en beperkingen van aansprakelijkheid op grond van deze algemene voorwaarden.
Er geldt echter geen uitsluiting of beperking van aansprakelijkheid indien en voor zover de schade het gevolg is van een opzettelijke handeling van het Bedrijf.
Artikel 19: Autonomie van bepalingen
De eventuele ongeldigheid van een bepaling, artikel, paragraaf of gedeelte van een bepaling uit deze algemene voorwaarden tast op geen enkele wijze de geldigheid van de overige bepalingen, of het overige gedeelte van de bepaling, opgenomen in deze algemene voorwaarden, onder de Overeenkomst aan.
In dat geval zullen partijen de nietige bepaling vervangen door een bepaling die wel geldig is, voor zover dat mogelijk is, teneinde aan de verhouding tussen partijen soortgelijke juridische en/of economische gevolgen te verbinden als oorspronkelijk beoogd.
Artikel 20: Toepasselijk recht en bevoegde rechtbanken
20.1: Deze algemene voorwaarden worden beheerst door Belgisch recht. Dit betekent dat overeenkomsten met betrekking tot de aankoop van producten, en alle geschillen of vorderingen die daaruit of in verband daarmee voortvloeien, worden beheerst door Belgisch recht.
20.2: In geval van een geschil zijn enkel de rechtbanken van Luik (afdeling Verviers) bevoegd.
Artikel 21: Diversen
Het Bedrijf kan deze algemene voorwaarden van tijd tot tijd wijzigen. De algemene voorwaarden die van kracht waren op het moment van het sluiten van de Overeenkomst, d.w.z. het bestellen van de Producten en Diensten, zijn van toepassing op de Overeenkomst tussen de Klant en het Bedrijf.
Bijlage 1: Modelformulier voor herroeping
(Vul dit formulier alleen in en stuur het terug als u de overeenkomst wilt herroepen)
Aan SRL YOOMY, Cour Lemaire 4-6 – 4651 Herve, e-mailadres: support@yoomystore.be
Ik/Wij (*) geef/geven hierbij kennis dat ik/wij (*) afstand doe/doen van mijn/onze (*) Overeenkomst voor de verkoop van de volgende goederen (*) / voor de levering van de volgende diensten (*): ...
Besteld op (*) / ontvangen op (*) ...
Naam van de consument(en) ...
Adres van de consument(en) ...
Datum ...
Handtekening van de consument(en) (alleen indien dit formulier op papier wordt ingediend) ... »
(*) verwijder onnodige informatie